Compania Honda din Japonia e cunoscuta ca producator de masini. Dar aceasta companie a produs si componente pentru un constructor Formula 1, unul dintre cei mai importanti, de altfel. Cu toate acestea, compania japoneza a anuntat ca renunta sa mai fie implicata in Formula 1.
Honda renunta la participarea la Formula 1, pentru a-si concentra cercetarea si dezvoltarea pe celulele de hidrogen si pe tehnologiile pentru masini electrice, a anuntat compania japoneza.
In prezent, compania construieste unitati hibride cu turbocompresie pentru un anumit constructor care e pe locul al doilea in clasamentul constructorilor Formula 1.
Honda a declarat ca si-a atins obiectivul de a atinge victorii, avand trei victorii in sezonul trecut si doua pana acum in 2020. Cu toate acestea, compania japoneza de masini considera ca industria auto trece printr-o perioada de tranzitie care apare la fiecare 100 de ani.
Compania japoneza a decis sa depuna eforturi pentru neutralitatea de carbon pana in 2050. Drept urmare, isi va directiona banii din cercetare si dezvoltare in unitati de energie ecologica si tehnologie energetica, inclusiv tehnologia de celule de hidrogen si pe baza pe acumulatori.
Toate cunostintele pe care Honda le-a acumulat in Formula 1, in special in domeniile managementului de energie, vor fi transferate la noul sau centru de cercetare a acumulatorilor si a energiei.
Honda initial a fost sceptica si nu a dorit sa construiasca masini electrice, deoarece a preferat sa ramana la masinile pe combustie si hibride, in timp ce isi concentreaza cercetarea pe neutralitatea carbonului prin celulele de hidrogen.
Compania japoneza a lansat recent prima sa masina electrica dupa o perioada lunga de timp, Honda E, desi si acest lucru a iscat conflicte in interiorul companiei.
Faptul ca Honda doreste sa ajunga pana in 2050 la neutralitatea carbonului, dupa ce renunta la Formula 1, inseamna ca ar putea putea incepe sa dezvolte noi masini electrice intr-un ritm incredibil.