Jocul original Go dateaza de-acum peste 2500 de ani din China. Confucius a scris despre joc, iar acesta este considerat una dintre cele patru arte esentiale necesare pentru orice scolar chinez adevarat.
Jucat de mai mult de 40 de milioane de oameni in lumea intreaga, regulile jocului Go sunt simple: Jucatorii plaseaza pietre negre sau albe pe o placa, incercand sa captureze pietrele adversarului sau sa inconjoare spatiu gol pentru a castiga puncte sau teritoriu.
Sahul si computerele tind sa fie prieteni foarte buni, mai ales pentru ca sahul este un joc complex care are milioane de mutari si rezultate, ceea ce cu siguranta este ceva ce computerelor le place – sa se joace cu numere, asa ca meciurile dintre un om si un computer cu inteligenta artificiala sunt intotdeauna intrigante.
Acestea fiind spuse, sahul nu este numai jocul pe tabla de sah care necesita o multime de calcule, alte jocuri precum jocul antic Go functioneaza de asemenea pe aceeasi premiza.
Organizatia de cercetare DeepMind care se intampla sa se afle sub umbrela Alphabet, a raportat ca un program de inteligenta artificiala care combina o pereche de diferiti algoritmi a invins un jucator Go de talie inalta in 5 meciuri si intr-un mod destul de rasunator, de asemenea.
Aceasta este o alta dovada care arata cum o clasa de programe de invatare rapida cu inteligenta artificiala cunoscuta ca „retele neuronale adanci”, atunci cand lucrezi cu seturi imense de date, va fi capabila sa invinga intr-un mod rasunator chiar si pe cei mai experimentati jucatori umani la Go.
Go este mult mai complex decat sahul, avand in vedere ca exista o gama mai larga de posibile pozitii cu care sa lucrezi, desi strategia si segmentele de rationalizare ale jocului sunt aspectele la care inteligenta artificiala ar trebui sa mai lucreze.
Presupunand ca acesti roboti cu inteligenta artificiala le vor fi utili oamenilor in magazine, am putea in cele din urma sa provocam in viitor alti adversari-computere pentru un grad mai mare de dificultate. [Conferinta de presa]