Daca ai urmarit Google si compania sa parinte Alphabet in ultimii ani, nu ar trebui sa fii surprins sa afli ca acestea genereaza venituri uriase. La fel si YouTube.
Compania Alphabet din Statele Unite tocmai a dezvaluit informatii despre castiguri si exista cateva detalii intrigante, dincolo de simplul fapt ca compania genereaza castiguri mai insemnate ca oricand.
Veniturile uriase de 46,1 miliarde de dolari pe trimestru au fost cu 18% mai ridicate decat cele pentru acelasi trimestru al anului anterior. Pentru prima data, Alphabet a dezvaluit veniturile din publicitatea de pe YouTube, iar noile date ne arata cat de important e YT pentru compania Alphabet din Statele Unite.
In 2019, veniturile din publicitate de pe YouTube au fost de 15,15 miliarde de dolari, ceea ce reprezinta o crestere de 86% fata de anul 2017. In schimb, businessul de publicitate al motorului de cautare Google a crescut cu 40%, ajungand la 98,1 miliarde de dolari in ultima vreme.
Desigur, businessul de publicitate al motorului de cautare Google este unul chiar mai matur decat YouTube, asa ca cresterea de 40% a Google este totusi impresionanta.
Dar importanta platformei YouTube (bazata pe publicitate) pentru businessul companiei Alphabet nu poate fi subestimata. Sundar Pichai – CEO-ul companiei Alphabet – a subliniat cresterea publicitatii YouTube aproape de fiecare data cand a avut ocazia.
Categoria „alte venituri” a companiei Alphabet din Statele Unite in legatura cu care oamenii sunt interesati consta in divizia hardware a companiei Google din Statele Unite.
In acest trimestru, alte venituri generate au totalizat 5,3 miliarde de dolari, in crestere cu 10% fata de anul precedent, ceea de indica faptul ca lansarea smartphone-ului Pixel 4 a fost mai de succes decat lansarea lui Pixel 3 din 2018.