O multime de clienti abonati la serviciul Spectrum urmeaza sa afle riscurile legate de conectarea sistemului de securitate al locuintei la acel furnizor de telecomunicatii.
Compania de cablu – cu sediul in Statele Unite – detinuta de Charter a instiintat clientii ca va inceta sa sustina serviciul Spectrum Home Security pentru locuinte pe data de 5 februarie.
Cand se va intampla acest lucru, sistemul de securitate va fi in mare parte inutil pentru locuinte. Dispozitivele individuale ale sistemului ar putea sa functioneze in continuare, dar serviciul principal de monitorizare si accesul la dispozitive de la distanta (principalele motive pentru care clientii s-au inscris) vor disparea.
Un purtator de cuvant al companiei a declarat pentru KSBY ca Spectrum a pornit ca un business pe care l-a primit in urma cu patru ani, ca urmare a unor tranzactii dintre Time Warner Cable si Bright House, in 2016.
Serviciul pentru locuinte ofera promotii de la Abode sau Ring (minus abonamentele la serviciu) drept compensare. Compania a alertat pentru prima data clientii sistemului de securitate in decembrie despre asta.
Totusi, compania nu ofera banii inapoi, iar promotiile nu le vor fi de folos clientilor care au alocat mult timp pentru dotarea caselor lor cu sisteme de camere si senzori.
Charter a declarat pentru Gizmodo ca un procent redus de clienti sunt afectati. Dar, chiar si asa, multi oameni vor avea lacune in locuintele lor, lacune care ar putea costa sute de dolari pentru a fi acoperite.
Firmware-ul de pe dispozitivele sistemului de securitate nu permite trecerea la alte servicii. Oprirea accesului la serviciu reprezinta un prilej pentru tranzitia catre dispozitive si servicii dedicate de securitate pentru locuinte.
Desi acelea nu sunt imune la inchideri, acestea sunt mai putin predispuse la asa ceva. In plus, e mai probabil ca sistemul de securitate pentru locuintele clientilor sa functioneze chiar si cand serviciul de control de la distanta se opreste.