Autoritatea de reglementare a comunicatiilor dintr-o anumita tara propune o regula pentru a interzice operatorilor de telefonie mobila sa vanda telefoane care sunt blocate in retelele lor.
O2, Sky, Three si unii operatori de telefonie mobila mai restransi vand deja telefoane deblocate, dar Ofcom doreste ca si operatorii BT Mobile/EE, Tesco Mobile si Vodafone sa procedeze la fel in Marea Britanie.
De asemenea, autoritatea din Marea Britanie doreste o mai buna claritate de la operatori pentru clienti care sa le indice clar daca smartphone-urile vandute sunt sau nu blocate in retea.
Desi O2 si Three au vandut anterior in Marea Britanie telefoane blocate in retea, in ultimii ani au trecut la telefoane deblocate. De pe alta parte, BT Mobile a vandut in Marea Britanie smartphone-uri deblocate pana in februarie 2018, dupa care a trecut la o politica care impunea blocarea in retea a dispozitivelor vandute, la fel ca EE.
BT Mobile si EE percep taxe pentru deblocarea smartphone-urilor contractuale inainte de sfarsitul perioadei de abonament, dar numai dupa 6 luni. Deblocarile telefoanelor blocate la Vodafone sunt gratuite dupa trei luni de contract.
Tesco Mobile deblocheaza in Marea Britanie telefoanele blocate contractual gratuit in orice moment al cererii. Dar autoritatea Ofcom doreste sa niveleze terenul de joc pentru consumatori.
Cercetarile au stabilit ca circa jumatate dintre oameni se confrunta cu dificultati in a-si debloca telefoanele blocate. Uneori asa e din cauza unei asteptari indelungate pentru un cod de deblocare sau obtinerea unuia care pur si simplu nu functioneaza, ceea ce provoaca intarzieri suplimentare.
Unii clienti au sustinut ca au pierdut semnalul celular pana ce au primit un cod pentru a putea schimba retelele. Autoritatea din Marea Britanie a indicat ca astfel de dificultati pot descuraja oamenii sa treaca la o alta retea cu smartphone-urile blocate in retea.