Compania Twitter din Statele Unite a anuntat miercuri ca nu va mai accepta publicitate politica. Un pas important, pe masura ce companiile tehnologice lucreaza pentru a se pregati pentru alegerile prezidentiale din 2020 din SUA. Interdictia publicitatii politice pe Twitter intra in vigoare in aceasta luna.
Intr-un tweet de Jack Dorsey (CEO-ul Twitter), acesta a anuntat ca reteaua sociala nu va mai accepta sau promova publicitate ce tine de politica pe platforma sa.
Pe langa acest anunt, el a mentionat ca: „Noi credem ca mesajul electoral ar trebui sa fie castigat, nu cumparat”. Acesta este un mesaj indirect pentru Facebook, companie aflata intr-o competitie pentru a castiga increderea utilizatorilor sai, dintre care unii cred ca Twitter este o platforma superioara care e libera de anunturi electorale.
In orice caz, Facebook a intampinat intotdeauna dificultati cu practicile sale publicitare indoielnice si continua schimbarea pentru a aborda noile oportunitati, spre deosebire de Twitter.
Desigur, s-ar putea ca acesta nu e cel mai important factor pentru care utilizatorii aleg o platforma, dar acest anunt al lui Jack Dorsey va avea un impact.
Pentru a clarifica si mai mult anuntul cu privire la interzicerea publicitatii politice, Jack Dorsey de la Twitter a explicat ca, atunci cand un mesaj este distribuit sau apreciat de utilizatori, se considera ca acesta a primit increderea oamenilor (chiar daca este vorba despre o agenda politica).
Fara promovarea cu plata a ideilor politice, nu se va mai considera ca ideile electorale inseala. Astfel, utilizatorii Twitter au control asupra mesajelor care capata incredere si asupra celor care nu capata incredere (pentru mesaje/tweet-uri electorale). Unii spun ca interzicerea publicitatii politice este o miscare buna din partea companiei. Dar ce crezi tu despre asta?