In timpul evenimentului CEATEC 2019 din Japonia, autobuzul autonom Navya a transportat un numar mic de oameni pe un traseu prestabilit de 1,5 kilometri care e similar cu traficul normal, conform organizatorilor din Japonia.
Chiar si pe un traseu rotativ, exista o portiune de drum normal care implica mai multe semafoare si echipamente de telecomunicatii modernizate care ofera un test real al capacitatilor operationale ale autobuzului autonom.
Autobuzul Navya este operat de SB Drive care e sustinut de gigantul de telecomunicatii SoftBank din Japonia. Autobuzul autonom Navya, despre care se spune ca ofera o autonomie de nivel 4, a primit de la autoritatile din Japonia permisiunea de a se deplasa langa locatia evenimentului CEATEC care are loc in aceasta saptamana.
Autovehiculul Navya din Japonia poate comunica cu semafoarele si cu un centru de comanda de la distanta, datorita comunicatiilor wireless. Nivelul 5 este cel mai inalt grad de autonomie pentru masinile autonome, ceea ce inseamna ca nu este necesara nicio interventie umana.
Autobuzul autonom ofera autonomie de nivel 4 din cauza zonei limitate in care a primit autorizatia de a se deplasa. Pentru Navya, acesta este unul dintre numeroasele succese pe care compania le-a avut recent, inclusiv deschiderea unei rute langa Aeroportul International Orlando din Statele Unite.
Ruta are o lungime de aproximativ 1,6 kilometri, iar autobuzul autonom Navya din Japonia nu a circulat cu o viteza mai mare de 25 de kilometri. Nu e clar cand va primi autobuzul autonom Navya din Japonia autonomie de nivel 5, dar lucrurile evolueaza foarte rapid in acest moment.
Autoturismele care se conduc singure au potentialul de a creste siguranta si eficienta, dar si sa reduca costurile de transport si sa duca la adulti varstnici mai independenti. Demonstratia de ieri a fost doar un alt pas in aceasta directie.