Toyota a decis sa suspende vanzarile de masini cu celule de hidrogen in Norvegia. Hyundai a avut un raspuns similar cu cel al Toyota, adica a suspendat de asemenea vanzarile de masini cu celule de H2.
Exista un motiv pentru suspendarea vanzarilor, iar motivul este unul destul de simplu. Companiile Toyota si Hyundai au suspendat vanzarile dupa ce o statie de alimentare cu hidrogen (H2) a explodat in aceasta saptamana in Norvegia.
Compania care opera statia a suspendat operatiunile in toate locatiile sale din Norvegia dupa explozie. Chiar inainte ca masinile electrice sa devina cunoscute ca fiind adevaratele alternative la autoturismele cu combustie interna, tehnologia de celule pe baza de H2 a fost considerata drept una dintre alternativele posibile.
Cu toate acestea, aceste masini nu sunt foarte folosite, in mare parte din cauza eficientei scazute a puterii si a preocuparilor cu privire la riscurile hidrogenului.
Cauza exploziei de la statia Uno-X din Sandvika, Norvegia, este inca necunoscuta. Explozia din Norvegia a dus la ranirea a doi pasageri dintr-un autoturism din apropiere.
Aceasta a fost suficient de puternica pentru a declansa airbagurile de la acea masina, chiar daca nu a existat niciun impact. Celelalte zece statii din Norvegia au fost temporar suspendate, in timp ce compania investigheaza cauza exploziei.
Deoarece nu este posibila alimentarea acum, statiile fiind inchise, Toyota a decis sa suspende vanzarile de masini pe baza de hidrogen. Proprietarii existenti de autoturisme Toyota pe hidrogen vor primi autoturisme cu imprumut.
Cu toate acestea, acest lucru nu marcheaza sfarsitul pentru autoturismele pe baza de hidrogen. Toyota a declarat ca acest incident din Norvegia nu i-a schimbat viziunea asupra hidrogenului si ca „este important de mentionat ca masinile pe H2 sunt cel putin la fel de sigure ca autoturismele obisnuite”. De asemenea, Toyota care a suspendat vanzarile subliniaza ca rezervoarele de H2 sunt atat de rezistente incat nu pot fi gaurite deloc usor.