Sony Corp. considera ca businessul sau de smartphone-uri este indispensabil pentru portofoliul sau de branduri, a afirmat CEO-ul Kenichiro Yoshida.
Astfel, CEO-ul s-a opus solicitarilor unor investitori prin care i se cere companiei japoneze de electronice sa renunte complet la businessul de telefoane cu care pierde bani.
Businessul de smartphone-uri al Sony pierde bani de ceva vreme. In ciuda zvonurilor care indicau ca compania va renunta complet la telefoane, compania japoneza si-a reiterat angajamentul de a produce telefoane.
Doar ca le va vinde numai pe patru piete. Compania iese de pe toate celelalte piete pentru a reduce pierderile. CEO-ul Sony, Kenichiro Yoshida, a declarat ca businessul de telefoane Xperia este o componenta esentiala a identitatii Sony care este axata pe divertisment.
„Noi vedem smartphone-urile ca dispozitive pentru divertisment si o componenta necesara pentru ca brandul nostru de hardware sa fie sustenabil”.
Acesta a adaugat ca generatiile mai tinere nu se mai uita la TV si ca primul lor contact este cu smartphone-ul. Sony obisnuia sa fie un jucator important pe piata telefoanelor, dar nu mai este cazul.
Compania a livrat numai 6,5 milioane de smartphone-uri in anul fiscal precedent si a suferit o pierdere de aproape 900 de milioane de dolari. Gigantul japonez a confirmat in aceasta saptamana, de ziua investitorilor, ca va iesi de pe toate pietele de telefoane, in afara de patru piete.
Acestea sunt Hong Kong, Europa, Japonia si Taiwan. Compania nu se va mai concentra prea mult pe piete precum Orientul Mijlociu si Australia. Ramane de vazut daca aceasta noua realocare de resurse pentru businsessul de smartphone-uri al Sony va aduce rezultatele dorite.