Platforma de social media Instagram va incepe sa combata stirile false, dupa cum procedeaza in prezent si Facebook de cativa ani la scurt timp de la alegerile prezidentiale din 2016 din Statele Unite.
Orice postare despre care se crede ca poate fi o stire falsa va fi trimisa in acelasi loc ca cele de pe Facebook, iar apoi niste verificatori vor decide daca sa le reduca sau nu distributia.
Facebook a lucrat pentru a reduce stirile false publicate pe platforma sa, iar acum se pare ca va vana si cele postate pe Instagram.
Desi Instagram nu are la fel de multe stiri false ca Facebook, faptul ca este o platforma de social media inseamna ca este un loc in care utilizatorii pot raspandi dezinformare.
Asa ca, in viitor, se asteapta ca platforma Instagram va incepe sa combata postarile despre care se crede ca raspandesc stiri false. Solutia se va baza pe verificarea efectuata de organizatia nonprofit Poynter.
Intr-o declaratie oferita de purtatoarea de cuvant a Instagram, Stephanie Otway, aceasta spune: „Abordarea noastra fata de dezinformare este similara cu cea a Facebook – cand gasim dezinformare, nu o inlaturam complet, ci ii reducem distributia”.
Asta inseamna ca postarile care contin dezinformare vor fi scoase din fila Explore a Instagram, dar si din paginile cu rezultatele hashtag. Asta inseamna ca, desi postarea inca exista, va fi mult mai dificil de gasit, reducandu-se astfel impactul asupra utilizatorilor.
Facebook si Instagram nu sunt singurele platforme care lupta cu stirile false. Platforma WhatsApp a companiei cu acelasi nume, detinuta de asemenea de Facebook, a fost actualizata, asa ca mesajele redirectionate sunt etichetate ca atare pentru ca utilizatorii sa stie ca ar putea proveni din alte surse. De asemenea, platforma WhatsApp a primit instrumente de cautare dupa imagini pentru ca utilizatorii sa poata verifica ei insisi imaginile.