In timp ce veniturile de pe urma iPhone-urilor iau avant, vanzarile de iPad-uri ale Apple au scazut cu 18 procente de la an la an, potrivit unui nou studiu de Forrester Research. Nici macar noul iPad Air nu a ajutat.
Dar nu numai iPad-urile Apple au probleme. Studiul indica ca vanzarile tuturor tabletelor din lume intampina dificultati. Motivele pentru reducerea vanzarilor variaza, dar saturarea pietei de consumatori ar putea avea legatura.
Desi probabil este un pic costisitor si nenecesar, smartphone-urile pot fi actualizate in fiecare an. Pe de alta parte, tabletele nu prea pentru ca in cea mai mare parte, oamenii isi petrec mai mult timp pe smartphone-uri decat pe aceste dispozitive mai mari, asa ca folosirea mai redusa a tabletelor le face sa fie mai putin necesar sa le inlocuiesti.
Tocmai din acest motiv, nu este o surpriza sa aflam ca potrivit ultimelor cifre ale Forrester Research, s-a descoperit ca vanzarile de tablete scad.
Asta nu inseamna ca dispozitivele scad in vanzari. Este vorba despre faptul ca numarul de tablete cumparate in fiecare an devine mai mic fata de anul anterior.
De exemplu, potrivit Forrester, s-a preconizat ca vanzarile de tablete va fi de 205,46 milioane. In 2015, numarul devine 217,84 milioane, 229,46 de milioane in 2016, 240,16 milioane in 2017 si 249,95 milioane de 2018.
Dupa cum puteti observa, in fiecare an numarul vanzarilor creste din ce in ce mai putin, dar in acelasi timp acesta inca creste. Cum am spus, acest lucru poate fi atribuit faptului ca aceste dispozitive sunt inlocuite de clienti mai putin frecvent decat smartphone-urile.
De fapt, directorul Apple, Tim Cook, a recunoscut aceasta problema cu vanzarile in trecut. De asemenea, este posibil ca piata de dispozitive mai mari decat smartphone-urile incepe sa se maturizeze, asa ca cu cat mai multi oameni detin o tableta in zilele noastre, graba si frecventa pentru a cumpara o tableta noua incepe sa scada din ce in ce mai mult.