La 15 saptamani dupa ce reteaua sociala Facebook a anuntat functia „Your time on Facebook” care contorizeaza cate minute petreci in aplicatie, aceasta functie se lanseaza in sfarsit pentru utilizatorii din intreaga lume.
Acum ceva timp, Instagram a lansat o functie care practic le permite utilizatorilor sa stie cat de multa vreme au petrecut pe platforma. Acum se pare ca compania-parinte a Instagram, Facebook, lanseaza o functie similara denumita „Your time on Facebook” pentru platforma sa, functie care in cea mai mare parte realizeaza acelasi lucru.
De fapt, arata cam la fel, conform unei capturi de ecran impartasite de TechCrunch. Caracteristica retelei sociale arata utilizatorilor un grafic care le spune cat de mult timp au petrecut in aplicatie pe zi in timpul saptamanii.
De asemenea, realizeaza o medie a timpului pe care l-au petrecut pe reteaua sociala si le ofera utilizatorilor posibilitatea de a-si gestiona fluxul de stiri in incercarea de a reduce timpul pe care il petrec in reteaua sociala.
Este adevarat ca faptul ca utilizatorii petrec mai mult timp pe reteaua sociala Facebook este un lucru bun pentru companie, dar companiile au fost criticate in trecut pentru ca creeaza produse care dau prea multa dependenta.
De asemenea, studiile au aratat ca prea mult timp pe social media poate duce la izolare. Aceasta functie a retelei sociale Facebook nu este chiar noua, avand in vedere ca a fost observata initial in dezvoltare in luna iunie, dar acum se pare ca este in sfarsit disponibila pentru toti utilizatorii.
Facebook nu este singura companie care implementeaza astfel de functii. Apple a implementat, de asemenea, o functie similara in iOS. De asemenea, mai recent, Google a inceput sa-si introduca instrumentele de bunastare digitala pe dispozitivele Pixel si Android One.