Acordurile de sponsorizare de la Nike nu mai sunt doar pentru sportivii normali. Compania de incaltaminte sportiva si de echipament sportiv a semnat un acord cu un jucator de League of Legends.
Cand te gandesti la sponsorizari de la branduri precum Nike, Puma, Adidas sau Reebok, in majoritatea cazurilor aceste branduri sponsorizeaza sportivi normali, cum ar fi jucatorii de fotbal, jucatorii de tenis, pugilistii, jucatorii de baschet si asa mai departe.
Cu toate acestea, se pare ca eSporturile devin niste chestii prea mari pentru a fi ignorate, iar Nike a semnat un acord de sponsorizare cu primul sau sportiv in eSporturi.
Conform unei stiri de SportsPro, Nike a semnat un acord de sponsorizare cu jucatorul de League of Legends – Jian Zihao – cunoscut mai mult ca Uzi. Acesta va lucra cu legenda in baschet LeBron James in campania „Dribble &” care va duce la crearea unor noi tricouri pentru Nike.
Jian Zhao va fi primul sportiv eSports cu care Nike semneaza un contract de sponsorizare. Dar Nike nu este prima companie care procedeaza astfel, avand in vedere ca anterior Champion a colaborat cu Team Dignitas – o echipa eSports – care a primit de la Champion uniformele oficiale printr-o sponsorizare.
Cum am spus, eSporturile sunt crestere, iar multe campionate ofera premii de milioane de dolari. De asemenea, domeniul a devenit atat de mare incat unele universitati ofera burse studentilor care sunt buni la anumite jocuri.
Mai mult, vedem o schimbare in mentalitatea parintilor care incep sa recunoasca eSporturile ca fiind o posibila cariera pentru copiii lor, unii parinti angajand profesori pentru ei.
Mai recent, Comitetul Olimpic a recunoscut eSporturile drept activitati sportive si este posibil ca intr-o zi acestea vor fi parte din Jocurile Olimpice.