Desi HomePod – a companiei Apple din orasul Cupertino – nu s-a clasat printre primele cinci boxe inteligente la nivel mondial in trimestrul trecut, acest dispozitiv domina piata premium a pietei, potrivit firmei de cercetare Strategy Analytics.
Cand Apple si-a anuntat boxa inteligenta HomePod, compania a pus un pret mai mare decat preturile majoritatii acestui tip de dispozitive din acel moment.
Potrivit Apple, HomePod nu a fost doar o boxa inteligenta, ci si o boxa foarte buna. Suntem siguri ca multi se intreaba cum se descurca. Se pare ca se descurca bine.
Intr-o stire de Strategy Analytics, aflam ca HomePod „da omorul” pe piata boxelor inteligente premium care consta practic in dispozitive cu preturi de peste 200 de dolari.
Stirea sustine ca HomePod totalizeaza 70% din segmentul respectiv. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca piata acestor dispozitive premium este una destul de mica, asa ca, desi pare o realizare, acest lucru inseamna de asemenea ca adoptarea sa nu este la fel de larga pe cat probabil i-ar placea companiei Apple.
Alte dispozitive din aceasta piata premium includ Google Home Max si cateva dintre boxele inteligente ale Sonos. De asemenea, in ceea ce priveste piata generala a acestor dispozitive, dispozitivul companiei Apple reprezinta doar o fractiune din piata totala.
Potrivit Strategy Analytics, Apple HomePod totalizeaza numai aproximativ 6% din segmentul general. Avand in vedere ca boxele inteligente din top 5 au preturi mai mici de 150 de dolari, acest lucru nu ar trebui sa fie surprinzator.
Au circulat zvonuri care indicau ca compania Apple din Cupertino ar putea planui sa lanseze un dispozitiv HomePod Mini inteligent care va fi o versiune mai mica si mai ieftina, dar de atunci nu am mai auzit nimic despre acest posibil dispozitiv.