Practicile Facebook privind confidentialitatea au fost repuse in discutie cand o stire a afirmat ca compania a furnizat date de utilizator catre cel putin 60 de producatori de dispozitive, printre care si Apple si Samsung.
CEO-ul Apple, Tim Cook, a comentat aceasta afirmatie, sustinand intr-un interviu acordat NPR ca Apple nu a primit niciodata date de la Facebook si nici nu a solicitat vreodata retelei sociale astfel de date.
El a spus ca aceasta idee este foarte straina pentru Apple. New York Times a informat acum ceva vreme ca Facebook a semnat parteneriate cu producatori de dispozitive precum Apple si Samsung, astfel incat acestia sa „recreeze o experienta asemanatoare Facebook” cand vine vorba despre functii precum mesageria si butoanele „like”, fara a fi nevoie de o aplicatie.
Stirea mentioneaza ca datele furnizate de Facebook au permis producatorilor de dispozitive sa obtina si alte informatii despre utilizatori, cum ar fi evenimentele la care intentionau sa participe si inclinatiile lor religioase si politice.
Tim Cook a declarat pentru NPR ca parteneriatul companiei Apple cu Facebook doar permite utilizatorilor sa partajeze pe reteaua sociala direct din sistemul de operare al dispozitivului.
„Modul in care am procedat a fost sa integram capacitatea de a partaja din sistemul de operare, ca sa fie simpla distribuirea unei imagini si alte astfel de lucruri”, a spus acesta, adaugand ca, „Nu activam in businessul cu date. N-am fost niciodata implicati in domeniul datelor”.
Merita sa mentionam aici ca si Facebook a negat stirea conform careia ar fi oferit date companiei Apple, spunand ca, „Contrar afirmatiilor New York Times, informatiile prietenilor, precum imaginile, au fost accesibile pe dispozitive numai atunci cand oamenii au luat decizia de a-si impartasi informatiile acelor prieteni”.