OMS declara ca gaming-ul compulsiv se califica acum drept o noua problema de sanatate mintala – o miscare despre care unii critici spun ca nu este una tocmai buna. Aceasta organizatie OMS a declarat ca acea clasificare anterioara a tulburarii de gaming este o problema separata.
Anul trecut, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a decis ca va clasifica „tulburarea gaming-ului” drept o problema de sanatate mintala. In mod surprinzator, au existat si cativa care nu au fost de acord cu acest lucru, dar acum se pare ca OMS s-a intors cu o noua problema de sanatate mintala pe care a clasificat-o si care, potrivit organizatiei, este „gaming-ul compulsiv”.
Exista unii care au laudat initiativa OMS, pretizand ca acest lucru va ajuta la identificarea persoanelor care ar putea fi dependente de gaming, cum ar fi adolescentii sau adultii tineri care s-ar putea sa nu caute ei insisi ajutor.
Potrivit Dr. Henrietta Bowden-Jones, o purtatoare de cuvant pentru dependentele comportamentale de la Colegiul Regal al Psihiatrilor din Marea Britanie, „Ne intalnim cu parinti care sunt suparati, nu numai pentru isi vad copilul renuntand la scoala, ci si pentru ca vad ca o intreaga structura de familie se destrama”.
Cu toate acestea, la fel ca in cazul clasificarii anterioare a OMS pentru tulburarea de gaming drept problema de sanatate mintala, exista unii care nu sunt de acord cu aceasta decizie si sustin ca o astfel de miscare poate avea ca risc stigmatizarea jucatorilor mai tineri.
Potrivit Dr. Mark Griffiths – care a studiat conceptul tulburarilor de gaming in ultimele trei decenii, „Jocurile video sunt ca niste jocuri de noroc fara bani, din punct de vedere psihologic. Jucatorii de jocuri de noroc folosesc bani ca o modalitate de a tine scorul, in timp ce jucatorii de jocuri video folosesc puncte”.