Cand ne inscriem intr-un serviciu online sau intr-o aplicatie, uneori trebuie sa oferim informatii personale, cum ar fi numele noastre, numerele noastre de telefon, datele privind cardul de credit, adrese de email si nu numai.
Desi aceste companii promit ca datele tale sunt in siguranta, recentele brese de securitate au dovedit ca nu sunt intotdeauna sigure.
Un studiu facut recent despre oferirea datelor noastre personale a schimbat modul in care ne gandeam la aceasta. „Companiile spun ca oamenii isi ofera datele personale pentru ca inteleg faptul ca primesc ceva in schimbul acelor informatii. Dar ceea ce se intampla de fapt are legatura cu sentimentul de resemnare. Americanii simt ca nu au niciun control asupra a ce fac companiile cu datele lor personale si cum le colecteaza”, potrivit lui Joseph Turow, autorul studiului.
De fapt, cu ajutorul studiului s-a descoperit ca utilizatorii nu sunt prea incantati ca isi ofera datele personale, chiar daca multi dintre noi renunta la ele in schimbul anumitor servicii.
Potrivit studiului, s-a aflat ca 55% dintre utilizatorii chestionati nu sunt de acord cu faptul ca magazinele ar trebui sa aiba permisiunea de a stoca datele personale pentru a crea o experienta de shopping mai buna.
De asemenea, s-a aflat ca 7 din 10 utilizatori nu sunt de acord cu faptul ca magazinele nu ar trebui sa-ti monitorizeze activitatile online in schimbul unei conexiuni WiFi gratuite, si ca nu este in regula ca aceste magazine sa stocheze datele personale fara stirea utilizatorilor.
Studiul pare ca se potriveste cu discursul recent al lui Tim Cook in care acesta a criticat companii ca Google si Facebook pentru faptul ca incearca sa monetizeze datele personale ale utilizatorilor.
„Poate ca va plac aceste asa-numite servicii gratuite, dar nu credem ca pentru asta merita sa-ti aiba adresa de email, istoricul de navigare si, acum, chiar pozele cu familia ta pentru a fi vandute cine stie carui scop publicitar. Credem ca intr-o zi clientii isi vor da seama de acest lucru”, potrivit lui Tim Cook.