Google dezvaluie mai multe detalii despre cele 13 accidente in care au fost implicate masinile sale fara sofer ca parte a unui angajament de a oferi informatii lunare despre performanta si siguranta vehiculelor sale.
Vor trebui sa treaca ani de zile pana ce masinile fara sofer vor fi legalizate, astfel incat sa poata circula pe strazi. Momentan, acestea sunt mai mult o utopie. Acestea fiind spuse, nu este surprinzator sa aflam ca din cand in cand masinile fara sofer mai sunt implicate in accidente, avand in vedere ca tehnologia este relativ noua.
Potrivit Google, autoturismul companiei a fost implicat recent in inca un accident. Potrivit purtatorului de cuvant al Google, Jacquelyn Miller, accidentul in care a fost implicata masina fara sofer a avut loc saptamana trecuta.
Cu toate acestea, se pare ca, din nou, nu a fost din cauza masinii Google. Se pare ca autoturismul a fost tamponat din spate in timp ce astepta la un semafor din Mountain View, acolo unde se afla sediul central al Google.
„Au avut loc doua accidente doar saptamana trecuta in care un sofer ne-a tamponat din spate in timp ce noi eram opriti la semafor. Asta inseamna ca pana acum au avut loc 13 accidente minore in mai mult de 1,8 milioane de mile de condus autonom si manual si, totusi, in niciunul dintre cazuri nu a fost de vina masina fara sofer”, potrivit unei declaratii pentru ArsTechnica.
De atunci, Google a creat un website in care va incarca rapoarte lunare, de dragul transparentei. Trebuie mentionat ca toate aceste accidente au avut loc inca de la inceputul proiectului, de acum cativa ani.
Daca tot esti ingrijorat in privinta masinilor fara sofer, afla ca niciunul dintre cele 13 accidente nu a fost cauzat de autoturismul fara sofer al Google. Poate ar trebui sa-ti faci mai multe griji pentru soferii umani.
Intre timp, Google cocheteaza cu ideea crearii unor airbag-uri care ar putea amortiza impactul atunci cand masina loveste un alt autovehicul sau un pieton.