Compania Apple din Cupertino a lansat o noua divizie interna dedicata publishing-ului si publisherilor de muzica si va fi condusa de directorul respectat – Elena Segal. Aceasta a lucrat anterior pe post de director juridic al iTunes International si va deveni director global de publishing muzical al Apple Music.
Abordarea companiei din Cupertino cu privire la muzica a constat intotdeauna intr-o perspectiva de revanzator, compania vanzand pe iTunes sau difuzand in streaming pe Apple Music melodii gata produse de altii.
Aceasta este o abordare foarte obisnuita pentru aproape toate serviciile de streaming muzical pe care le vedem astazi, dar se pare ca compania din Cupertino vrea o bucata mai mare din piata.
Potrivit unei stiri de Music Business Worldwide, se pare ca compania din Cupertino intra in jocul publishing-ului muzical, iar aceasta initiativa va fi condusa de Elena Segal care a fost anterior directorul juridic al companiei din Cupertino pentru iTunes International.
Noul ei rol va fi cel de director global de publishing muzical al Apple Music. Cei care nu stiu in ce consta publishing-ul de muzica trebuie sa stie ca industria de muzica este impartita in doua: casele de discuri si publisherii.
Casele de discuri tind sa se ocupe de artisti, in timp de publisherii se ocupa de cine scrie piesele, cum ar fi textierii, compozitorii si asa mai departe. Potrivit stirii, divizia de publishing muzical a Apple va include activitatile, relatiile comerciale, relatiile cu publisherul, dar si artistii si repertoriile (ceea ce implica practic cautarea talentelor).
Avand in vedere ca Apple isi creeaza propria divizie de publishing de muzica, asta inseamna ca poate coopta compozitori, iar muzica pe care o licentiaza ii poate aduce venituri prin redevente. Asta inseamna ca compania din Cupertino nu mai trebuie sa se bazeze pe abonamentele Apple Music pentru a genera venituri din muzica.