Fiat Chrysler cheama in service 4,8 milioane de autovehicule din cauza unui defect care i-ar putea impiedica pe soferi sa opreasca controlului vitezei de croaziera. Compania Fiat Chrysler a avertizat proprietarii, inclusiv pe cei din afara Statelor Unite, sa nu foloseasca functia pana cand nu primesc upgrade-uri software pentru masinile lor.
Daca efectuati o calatorie lunga pe o autostrada, acesta este momentul in care controlul de croaziera este deosebit de util. Cei care nu stiu care-i treaba cu controlul de croaziera trebuie sa stie ca acesta este practic o caracteristica oferita de unele masini care le permite soferilor sa seteze o viteza cu care vor ca masinile sa circule, iar caracteristica va mentine acea viteza fara niciun control din partea soferului.
Aceasta nu este o caracteristica autopilot, ci mai degraba permite soferilor sa ia piciorul de pe pedala masinii, astfel incat sa poata sa se odihneasca putin. Din pacate pentru Fiat Chrysler, se pare ca exista cateva probleme cu caracteristica, asa ca cheama acum in service in jur de 4,8 milioane de masini Fiat Chrysler pentru ca functia se poate uneori bloca.
Pana in prezent nu s-au raportat accidente, cel putin nu unele majore, dar s-a mentionat o stire din 2017 conform careia Dodge Journey nu a putut opri controlul de croaziera.
Compania Fiat Chrysler sustine ca acest lucru se poate intampla atunci cand masina urca la deal in modul controlului de croaziera, iar daca apare in acelasi timp o accelerare automata si un scurt-circuit in sistemul masinii, acest lucru ar putea duce la blocarea controlului de croaziera.
Autoturismele Fiat Chrysler chemate in service pentru reparatii includ Chrysler 200, Chrysler 300, Chrysler Pacifica, Dodge Charger, Dodge Challenger, Dodge Journey, Dodge Durango, Jeep Cherokee, Jeep Grand Cherokee, Jeep Wrangler si camioanele pick-up Ram 1500, 2500 si 3500 dar si camioanele Ram 3500/4500/5500.