In ziua de azi, datorita faptului ca telefoanele noastre mobile se afla aproape in permanenta in posesia noastra, incepem sa vedem o schimbare in felul in care efectuam anumite lucruri, printre care se numara navigarea pe Google.
De exemplu, cumparaturile – care obisnuiau odata sa fie facute numai de pe calculatoarele desktop – incep sa devina mai frecvente pe telefoane, iar utilizatorii navigheaza mult mai mult pe telefoanele lor decat inainte.
Asa ca site-urile web optimizate pentru telefoane nu mai sunt un gand ulterior, ci aproape o necesitate. Acesta este motivul pentru care Google a anuntat ca va lansa indexarea mobile-first atunci cand vine vorba despre rezultatele de cautare.
Planul initial pentru indexarea mobile-first a fost anuntat de motorul de cautare Google acum aproape aproape doi ani si se pare ca in cele din urma este dus la indeplinire. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu aceasta indexare a Google, practic, pentru cei care cauta pe Google prin intermediul telefoanelor, motorul de cautare va incerca sa prioritizeze rezultatele cautarii pentru ca site-urile cu versiuni mobile sa apara in rezultatele de cautare, cel putin acolo unde este posibil.
Ideea din spatele acestei indexari a motorului de cautare Google este sa le ofere utilizatorilor cea mai buna experienta atunci cand cauta pe telefoanele lor, pentru ca site-urile web care nu au versiuni mobile determina ca utilizarea sa fie incredibil de dificila pentru ecranele mai mici.
Potrivit Google, „Aceasta indexare este vorba despre cum adunam continutul, nu despre modul in care este clasat continutul (pozitia acestuia in rezultatele de cautare). Continutul adunat prin indexarea mobile-first nu are un avantaj de clasare fata de continutul mobil care inca nu a fost adunat in acest fel sau fata de continutul desktop. Mai mult, daca aveti doar continut de desktop, veti continua sa fiti reprezentati in indexarea noastra”.