Waymo are un avantaj destul de important in domeniul masinilor fara sofer. O comanda pentru alte mii de masini a fost anuntata acum ceva timp, avand in vedere ca divizia companiei Alphabet intentioneaza sa lanseze in curand un serviciu public de transport in Arizona. Acest avantaj este sustinut de statistici care spun ca soferii Waymo au preluat cel mai putin controlul masinilor autonome.
In prezent, exista o regula pe care toate companiile care testeaza masini fara sofer trebuie sa o respecte: trebui sa aiba un sofer la volan. Aceasta este o masura de siguranta in cazul in care ceva nu decurge cum trebuie, iar soferul poate prelua cu usurinta controlul asupra masinii si, speram, o va indeparta de pericol.
Acum, se pare ca, pe baza statisticilor prezentate de compania Waymo a Alphabet pentru California DMV, se pare ca compania are cea mai scazuta rata de preluare a controlului de catre soferul uman in comparatie cu rivalii.
Waymo observa, de asemenea, ca preluarea controlului nu are legatura cu siguranta si ca aceasta este doar tranzitia de la si catre modul autonom. Pe baza cifrelor transmise, Waymo raporteaza ca, din decembrie 2016 pana in noiembrie 2017, au fost inregistrate un numar total de 63 de preluari ale controlului in 567.365 de kilometri parcursi, iar, in cea mai mare parte, numarul de preluari ale controlului de catre soferul uman al Waymo era in cifre unice, cu exceptia lunilor decembrie 2016 si aprilie 2017.
Amir Efrati de la The Information a alcatuit, de asemenea, o lista cu rivalii si a confirmat ca rata preluarii controlului masinilor Waymo este intr-adevar cea mai mica, adica 0,18 la 1609 kilometri parcursi in California.
Pe locul al doilea este masina Cruise a companiei General Motors cu 0,8, dupa care se pare ca restul rivalilor au rate relativ ridicate, iar acestea variaza de la 4,8 pana la 774,6.