Reteaua sociala Facebook raspunde unei petitii din partea unui grup care este impotriva rusinii fata de propriul corp. Compania a eliminat optiunea de status si emoticonul cu barbie dubla.
Facebook a inlaturat optiunea ” feeling fat” din lista sa cu „stari” disponibile, aparent ca si raspuns la o petitie de pe Change.org care a strans 17.000 de semnaturi.
Autoarea Catherine Weingarten si un grup de campanie care este impotriva imaginii negative fata de corp au spus ca a fi gras nu este, de fapt, un sentiment, si ca statusul „feeling fat” de pe Facebook – pe langa un emoticon ilustrativ cu o fata cu barbie dubla – luau in ras oamenii supraponderali si pe cei carora le este rusine cu propriul corp.
In urma unei petitii, Facebook a inlaturat emoticonul controversat „feeling fat”. Emoji-ul era reprezentat prin obraji dolofani si barbie dubla, iar mii de persoane s-au plans ca promoveaza rusinea fata de propriul corp. Petitia impotriva „feeling fat” a fost semnata de 16771 de persoane si a fost initiata de Catherine Weingarten care face parte dintr-un grup care contesta promovarea negativa a corpului si care considera ca toate corpurile trebuie sa fie respectate.
Ea considera ca emoticonul „feeling fat” este o insulta adusa persoanelor care se lupta cu mancatul in exces. „Cand utilizatorii de Facebook isi pun la status emoticonul <<simtindu-se gras>>, ei se distreaza pe seama celor care se considera supraponderali”, a precizat Catherine Weingarten.
Intr-un comunicat care a avut loc marti, Facebook a anuntat ca a inlaturat emoticonul „feeling fat” din lista de emoticoane. Facebook a declarat ca acel emoji „feeling fat” ar putea consolida o imagine negativa asupra corpului, mai ales pentru persoanele care se lupta cu mancatul in exces, asa ca a decis sa elimine emoticonul „feeling fat”. Weingarten a declarat ca este incantata de aceasta decizie a Facebook si ca a aflat ca impreuna oamenii pot schimba mesajele care ne impiedica sa traim confortabil in corpurile noastre.