Anul trecut, Google si Blizzard au anuntat un fel de parteneriat, pentru ca Google vroia sa vada daca inteligenta sa artificiala DeepMind este capabila sa invete sa joace jocul StarCraft 2 al Blizzard.
Parea o idee foarte inedita, iar acum se pare ca Google si Blizzard isi vor uni eforturile pentru lansarea API-ului StarCraft 2. Potrivit unei postari de pe site-ul DeepMind al Google, „Testam agentii nostri in jocuri care nu sunt proiectate in mod specific pentru cercetarea in inteligenta artificiala, iar unde oamenii joaca bine, este crucial sa stabilim o referinta a performantei agentului. Tocmai de aceea, noi impreuna cu partenerul nostru Blizzard Entertainment, suntem entuziasmati sa anuntam lansarea SC2LE, un set de unelte cu care speram sa acceleram cercetarea in inteligenta artificiala in jocul de strategie in timp real StarCraft 2”.
Franciza StarCraft a Blizzard este unul dintre cele mai jucate jocuri competitive eSports. Acesta chiar a dat nastere unei intregi comunitati si culturi competitive in tari precum Coreea de Sud.
Poate ca jocul StarCraft 2 al Blizzfard nu pare ca fiind un joc foarte complex la suprafata, dar acesta implica foarte multa actiune de la gameri, acestia trebuind sa-si administreze cu succes unitatile la un nivel micro, toate astea in timp ce isi construiesc baza, aduna resurse si efectueaza upgrade-uri.
Jocul companiei Blizzard nu pare a fi un teren de training perfect pentru inteligenta artificiala DeepMind. Cat despre motivul pentru care a ales StarCraft 2, Google spune, „Chiar si spatiul de actiune al StarCraft reprezinta o provocare, existand mai mult de 300 de optiuni de actiuni de baza care pot fi efectuate. Spre deosebire de jocurile Atari care au numai aproximativ 10 (de exemplu: sus, jos, stanga, dreapta etc.). Pe langa asta, actiunile din StarCraft sunt ierarhice, pot fi modificate si sporite, multe dintre ele necesitand un spatiu pe ecran. Chiar si pe un ecran mic cu dimensiunile de 84 x 84 pixeli exista aproape 100 de milioane de actiuni posibile disponibile”.