Anul trecut, o echipa de dentisti criminalisti au primit autorizatia de a efectua o scanare 3D a unui craniu de dinozaur T-Rex la Muzeul de Istorie Naturala din Chicago, intr-un efort de a incerca sa explice gaurile ciudate din mandibula craniului. Dar au descoperit ca scanerele dentare de inalta rezolutie nu pot scana o falca la fel de mare ca cea a unui dinozaur T-Rex.
Tehnologia Microsoft Kinect a fost initial proiectata ca si unealta de gaming si, desi a fost folosita la cateva jocuri, incepe sa para ca Microsoft a creat accidental o unealta care ar putea fi folosita si in afara gaming-ului.
Un bun exemplu ar fi modul in care cercetatorii au reusit sa foloseasca cu succes tehnologia Microsoft Kinect pentru a scana craniul unui dinozaur Tyrannosaurus Rex (T-Rex). Cercetatorii s-au bazat anterior pe scanere dentare, dar dupa ce au descoperit ca scanerul nu poate fi folosit la o falca atat de mare, acestia au decis sa se indrepte spre folosirea tehnologiei Microsoft Kinect pe langa niste softuri gratuite, iar cercetatorii au reusit sa scaneze intreg craniul dinozaurului T-Rex.
Potrivit lui Anshuman Das, un cercetator de la grupul Camera Culture – care este parte a Media Lab a Massachusetts Institute of Technology, „Multi oameni vor putea sa inceapa sa folosesca asta. Acesta este mesajul pe care vreau sa-l transmit oamenilor care cred in general ca nu pot folosi aceasta tehnologie – de exemplu, paleontologii sau muzeele care au un buget foarte limitat. De asemenea, exista multe alte domenii care ar putea beneficia de aceasta tehnologie”. Aceasta nu este prima data cand vedem cum Microsoft Kinect este folosita in scopuri care nu tin de gaming.
De exemplu, am vazut cum aceasta tehnologie Microsoft Kinect a fost folosita pentru tratarea pacientilor de scleroza multipla, shopping si chiar pentru recuperarea dupa un accident vascular cerebral. Asadar, tehnologia Microsoft Kinect este utila la scanarea craniului unui dinozaur T-Rex, pe langa alte lucruri.