La evenimentul Google I/O 2017, Sundar Pichai a mentionat ca PC-urile devin din ce in ce mai bune la intelegerea vocii umane si ca compania a avut mari realizari in recunoasterea vocala. De fapt, sistemele machine-learning ale companiei sunt acum aproape la egalitate cu oamenii.
Pentru ca asistentii vocali virtuali sa fie buni si utili, exista multe lucruri de care trebuie sa se ocupe producatorii, desi presupunem ca lucrul cel mai evident este ca acestia trebuie sa fie capabili sa-l asculte pe utilizator si sa inteleaga ceea ce spune.
Daca comenzile utilizatorului nu sunt intelese, atunci degeaba. Se pare ca eforturile companiei dau roade, pentru ca recunoasterea vocala a companiei este se pare la acelasi nivel cu cel al oamenilor.
Asta potrivit Internet Trends Report anual al lui Mary Meeker (citat de 9to5Google). Se pare ca sistemul de recunoastere vocala si machine-learning al companiei americane a reusit sa aiba o acuratete a cuvintelor de 95% pentru limba engleza.
Se spune ca exista acelasi prag si pentru acuratetea umana, ceea ce inseamna ca, in ceea ce priveste cuvintele recunoscute de utilizatori in engleza, recunoasterea vocala a companiei este destul de buna.
Raportul precizeaza ca Google si-a imbunatatit eforturile cu aproape 20% din 2013, iar toate astea au fost anterior spuse de CEO-ul companiei, Sundar Pichai, in timpul evenimentului Google I/O 2017 unde acesta a mentionat ca calculatoarele din ziua de azi devin din ce in ce mai bune la recunoasterea vocii umane.
Dupa cum indica 9to5Google, succesul companiei la dezvoltarea acestei tehnologii le-a permis sa creeze Google Home folosind doar doua microfoane pentru a capta vorbirea in loc de opt, iar acum Google Home poate suporta mai multi utilizatori si sa recunoasca pana la sase dintre ei la un moment dat.