Un tribunal din Coreea de Sud a decis miercuri ca Uber a folosit ilegal autovehicule private in scopuri comerciale. Se astepta ca operatiunile companiei americane din Coreea de Sud nu vor fi afectate, avand in vedere ca a suspendat serviciul UberX dupa ce procurorii au depus plangeri in 2014 impotriva filialei locale pentru nerespectarea legii transporturilor, a spus un purtator de cuvant al companiei.
Ideea si conceptul din spatele Uber are mare sens. Cu toate acestea, in ceea ce-i priveste pe reglementatori si pe rivali, acestia nu par sa fie prea multumiti de tacticile companiei si de faptul ca aceasta ocoleste legile si reglementarile prin diverse portite.
Din acest motiv, am vazut cum compania a avut probleme in diverse piete in care a operat si cum aceasta a infruntat putina rezistenta, uneori violenta, din partea taximetristilor.
Din pacate, se pare ca problemele de natura legala ale Uber nu s-au incheiat, iar, in Coreea de Sud, Uber a inceput sa aiba probleme. Un tribunal din Coreea de Sud a decis recent ca Uber a folosit ilegal autovehicule private in scopuri comerciale.
Compania a recunoscut si regretat actiunea sa ilegala si a acceptat sa plateasca o amenda de 10 milioane de woni care inseamna aproximativ 8.863 de dolari. De asemenea, compania a dat o declaratie in felul urmator, „Uber respecta decizia tribunalului si avem in vedere intarirea parteneriatului nostru cu guvernul, calatorii, soferii si orasele din Coreea de Sud”.
Retineti ca acest lucru a afectat numai serviciul UberX si nu UberBLACK sau uberASSIST, avand in vedere ca acele servicii nu folosesc autovehicule private, in Coreea de Sud cel putin.