Coronavirusul Wuhan care s-a raspandit in intreaga lume are efecte extrem de vizibile asupra pietei de smartphone-uri la nivel global. De fapt, aceasta piata a fost extrem de afectata.
O serie de companii de studii de piata au oferit date in aceasta privinta. Acestea au dezvaluit cu cat a scazut piata de smartphone-uri la nivel mondial in primul trimestru al lui 2020, pe baza datelor pe care le au.
Impactul coronavirusului Wuhan asupra vanzarilor de smartphone-urilor a fost drastic, analistii de piata remarcand faptul ca livrarile la nivel mondial au scazut cu milioane in ultimele luni.
Desi producatorii de smartphone-uri de obicei nu dezvaluie exact date despre vanzari, IDC mentioneaza ca aceasta e cea mai abrupta scadere anuala (de la an la an), o scadere de circa 11,7%.
Pe de alta parte, Canalys a mentionat o scadere a nivelului mondial in primul trimestru de 13% fata de acelasi trimestru al anului trecut, in timp ce Strategy Analytics a observat o scadere de 17% din cauza coronavirusului Wuhan.
Potrivit lui Neil Mawston de la Strategy Analytics: „Cota de piata globala a Samsung este de peste 21% si ramane cel mai important brand de smartphone-uri din lume”.
Dupa care urmeaza Huawei si Apple. Toti producatorii majori au dezvaluit ca vanzarile le-au fost afectate din cauza coronavirusului Wuhan. Companiile care au ramas constante pe piata sau au prezentat o crestere sunt Xiaomi si Vivo, datorita vanzarilor bune din India, acolo unde unele produse au fost lansate inainte de impunerea restrictiilor pentru coronavirusul Wuhan.
Iar lucrurile probabil se vor inrautati pentru piata de smartphone-uri, din cauza coronavirusului, inainte de a se ameliora, dupa cum indica analistul Ben Stanton de la Canalys. Acesta a declarat ca: „Majoritatea producatorilor de smartphone-uri se asteapta ca trimestrul 2 sa reprezinte apogeul efectelor negative ale coronavirusului Wuhan asupra pietei globale de telefoane”.