Un raport Canalys a dezvaluit cotele de piata din trimestrul 2 din 2022 ale primelor cinci branduri de smartphone-uri care vand telefoane in India. Cota de piata a uneia dintre cele cinci marci a scazut fata de anul trecut.
Piata de smartphone-uri din India e probabil cea mai competitiva din lume, dar compania Xiaomi din China s-a aflat in varful acestei piete de cativa ani.
Cu toate acestea, conform unor noi stiri, pozitia companiei Xiaomi ar putea fi subrezita de alte patru branduri de smartphone-uri. Potrivit raportului cu cotele de piata pe trimestrul 2 din 2022 al Canalys pentru India, Xiaomi inca se afla pe prima pozitie cu o cota de piata de 19%, dar acest procent e in scadere cu 26% fata de trimestrul 2 din 2021.
Singurul brand de smartphone-uri din top 5 care a inregistrat o scadere a cotei de piata a fost Xiaomi. Al doilea brand in top in India e Samsung cu o cota de piata de 18% (in crestere cu 23% fata de acelasi trimestru al anului trecut), iar pe locul 3 se situeaza Realme cu o cota de piata de 17% (in crestere cu 22%).
Vivo se situeaza pe locul al patrulea cu 16%, pe cand Oppo e pe al cincilea loc cu 15%, in crestere cu 10%, respectiv 26%. Asadar, cu alte cuvinte, primele 5 branduri de smartphone-uri pe piata din India sunt separate de o cota de piata de doar 4%.
Marea intrebare e daca Xiaomi va putea sa-si recupereze cota de piata acaparata de celelalte marci si daca va continua sa fie pe primul loc pe acea piata.
Pentru ca celelalte branduri de telefoane abia asteapta sa-si revendice prima pozitie pe piata de smartphone-uri din India, Samsung fiind la distanta de Xiaomi cu doar circa 300.000 de smartphone-uri. Credeti ca pozitia fruntasa a Xiaomi in India va fi ocupata de un alt brand foarte curand? Credeti ca Samsung va fi acela?