WhatsApp, serviciul de mesagerie al Meta, va avea in curand reclame, dar acestea nu vor fi deranjante sau intruzive. Asta pentru ca vor aparea doar la stare si pe canale.
WhatsApp e cea mai scumpa achizitie a companiei Meta de pana in prezent, Meta platind aproape 20 de miliarde de dolari in 2014. De asemenea, e cea mai dificil de monetizat.
Aplicatia WhatsApp e gratuita, iar totul e criptat integral. Plasarea de reclame personalizate in functie de continutul generat de utilizatori si de interese nu e posibila.
Dar Meta are in vedere sa puna reclame in interiorul serviciului de mesagerie. Acest lucru a fost in discutii tot timpul, iar directorul WhatsApp, Will Cathcart, a confirmat acest lucru intr-un interviu recent.
Cu toate acestea, platforma nu va pune reclame in interiorul casutei cu mesaje chat primite. In schimb, s-ar putea sa vedeti reclame la stare sau pe canale.
Cea din urma, e o functie pe care compania Meta din Statele Unite pare sa o fi imprumutat de la Telegram si care permite oamenilor sa creeze comunitati in interiorul serviciului de mesagerie.
Dar inainte de a incepe cu canalele, ar trebui sa stiti ca doar in acea zona din WhatsApp scrierea de mesaje nu e criptata integral. Luna trecuta, directorul WhatsApp a negat ca vor aparea reclame pe acea platforma, dupa cum o stire de The Financial Times a relatat.
Cu toate acestea, directorul WhatsApp a trebuit sa-si adapteze raspunsul atunci cand a vorbit pentru agentia media Folha din Brazilia. Conform directorului:
„Articolul pretindea ca vom pune reclame in casuta de mesaje. Noi nu facem acest lucru, nici nu intra in discutii asa ceva. Nu credem ca e modul corect. Oamenii, atunci cand isi deschid casuta cu mesaje, nu doresc sa vada publicitate”.