Companiile uriase Google si Facebook din Statele Unite incearca sa fie cu un pas inaintea dezinformarii despre coronavirusul Wuhan care a inceput in China si sa ofere utilizatorilor informatii utile si precise.
Cea mai cunoscuta retea sociala din lume – Facebook – a anuntat ca intentioneaza sa marcheze si sa elimine dezinformarea, iar Google a creat o alerta SOS pentru cautarile despre coronavirusul Wuhan.
Verificatorii terti de pe Facebook analizeaza continutul legat de coronavirus, considerat acum o urgenta pentru sanatatea publica de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii.
Atunci cand verificatorii evalueaza ceva ca fiind dezinformare, Facebook va limita raspandirea acelei stiri de dezinformare si va trimite o notificare persoanelor care au distribuit sau incearca sa distribuie acel continut.
Facebook elimina, de asemenea, continut care a fost marcat de organizatiile de sanatate la nivel mondial pentru faptul ca contin dezinformare sau teorii ale conspiratiei – cum ar fi tratamentele false.
Reteaua sociala va restrictiona sau bloca hashtag-urile utilizate pentru a raspandi dezinformarea despre coronavirusul Wuhan si pe Instagram. Alerta SOS a Google reorganizeaza rezultatele Cautarii Google pentru a afisa stiri de top, orice rezultate locale relevante, informatii utile de la organizatii de incredere si sfaturi de siguranta verificate.
Se intampla ca alerta SOS sa fie unul dintre produsele de criza consacrate ale Google si, la fel ca eforturile din partea Facebook, este menit sa le permita utilizatorilor sa acceseze informatii despre coronavirusul Wuhan in care pot avea incredere si care nu contin dezinformare.
De asemenea, Facebook ofera credite publicitare gratuite pentru a le permite organizatiilor sa desfasoare campanii de educatie pentru coronavirusul Wuhan in regiunile afectate.
In plus, compania distribuie date de mobilitate agregate si anonimizate, dar si harti de densitate a populatiei, cercetatorilor de la Harvard si din Taiwan. Asta pentru a se prognoza mai bine raspandirea coronavirusului Wuhan.