In timp ce compania Facebook din Statele Unite cauta sa dezvolte ochelari inteligenti AR cu Ray-Ban, compania americana pare ca planuieste si altceva. Facebook a preluat un startup din New York pentru o suma uriasa, spun unii.
Startup-ul a construit initial banderole care folosesc impulsurile neuronale de la purtator ca semnale digitale de intrare. Cu alte cuvinte, acest startup a fost responsabil pentru crearea unor dispozitive purtabile bazate pe interfata neurala (banderole, in acest caz).
Chiar daca suma exacta de cumparare nu este publica – Bloomberg vehiculeaza o suma intre 500 de milioane de dolari si 1 miliard de dolari, ceea ce e destul de palpitant.
Cu aceasta achizitie cu suma mare, startup-ul se va implica intr-o anumita divizie a Facebook pentru a progresa cu un potential produs. E posibil ca ar putea avea o legatura cu ochelarii inteligenti la care compania Facebook deja lucreaza, dar nu putem fi siguri.
Intr-o postare pe Facebook, vicepresedintele diviziei VR/AR a companiei a anuntat planul de achizitie a startup-ului si spune ca doreste ca oamenii sa experimenteze modalitati firesti de a interactiona cu dispozitivele (pentru care interfata neurala este in primul rand responsabila).
Cei de la startup vor lucra la o bratara Facebook care le va permite purtatorilor sa-si controleze viata digitala prin simpla captare a intentiei lor. Purtatorii vor trebui doar sa se gandeasca la un click sau sa realizeze o anumita sarcina, iar bratara va detecta intentia drept comanda pentru a controle alte dispozitive. Desi viziunea pare grozava, ar putea fi nevoie de multi ani pentru a crea ceva pentru consumatori.
Lucrul bun de aici este ca, chiar daca compania Facebook lucreaza la asta, preluarea startup-ului a deschis oportunitati pentru alte companii care lucreaza sau sunt interesate de o tehnologie similara sa depuna mai mult efort pentru planurile lor. S-ar putea sa incepem sa interactionam cu dispozitivele ca in filme sau jocuri. Ce parere aveti despre asta?