Vreme de o perioada, incepand cu ora 16:00 ET, utilizatorii Apple Mac din intreaga lume care au incercat sa deschida aplicatii de la terti au observat erori ciudate si lansari lente, aplicatiile nereusind sa se lanseze complet.
Aceste erori au existat indiferent daca utilizatorii au instalat cel mai nou update de macOS Big Sur si, pe baza unor teste, se pare ca problema cu lansarea aplicatiilor are legatura cu tehnologia Gatekeeper de la compania Apple din Statele Unite care detecteaza daca softul este sau nu sigur de utilizat pe Mac.
Jeff Johnson, dezvoltator Mac si iOS, a confirmat ca sistemul de operare intampina nereguli la conectarea la un server Apple si ca blocarea acestuia prin editarea fisierului gazdelor a putut remedia situatia.
Erorile par sa nu mai existe acum, dar, dupa cum subliniaza TechCrunch, este posibil ca serverele au fost suprasolicitate pe masura ce oamenii si-au actualizat Mac-urile la Big Sur si au lansat din senin cereri de reautorizare a aplicatiilor mai vechi.
Publicatia Engadget a contactat compania Apple din SUA pentru detalii cu privire la motivul erorilor, dar raspunsul n-a aparut. Pe pagina de stare a sistemului pentru dezvoltatori, compania Apple din Statele Unite a confirmat ca a fost remediata o problema cu serviciul de notarizare aparuta intre orele 15:00 si 17:09 ET.
Pe pagina de asistenta care acopera Gatekeeper, Apple sustine: „Daca descarcati si instalati aplicatii de pe internet sau de la un dezvoltator, macOS va mentine siguranta Mac-ului in continuare. Cand instalati aplicatii, pluginuri si pachete de instalare Mac din afara App Store, macOS verifica semnatura ID a dezvoltatorului pentru a verifica daca softul provine de la un dezvoltator identificat si daca softul a fost modificat”.