Modelul free-to-play este o modalitate extrem de populara prin care dezvoltatorii si editorii ii pot tine captivati pe gameri pentru jocurile lor si prin care pot genera in permanenta bani prin achizitii in-app, cum ar fi pentru schimbari estetice, stimulente si asa mai departe.
Fireste, exista unii care cred ca acest lucru nu e corect, iar unul dintre oponentii modelului free-to-play este nimeni altul decat Shigeru Miyamoto de la Nintendo.
Vorbind la Conferinta Dezvoltatorilor pentru Divertisment pe Computer din Yokohama, Japonia, Shigeru Miyamoto de la Nintendo a criticat modelul free-to-play si a cerut dezvoltatorilor sai colegi sa inceapa sa ofere mai multe jocuri la preturi fixe si sa nu-i suprataxeze pe jucatori.
Shigeru Miyamoto de la Nintendo crede ca astfel se va crea un business mai sustenabil pe termen lung. Acestea fiind spuse, Shigeru Miyamoto, designerul care a creat jocuri legendare precum Super Mario, a recunoscut ca incercarile pentru modelul costului fix ale Nintendo nu au fost un succes complet.
„Nu pot spune ca modelul nostru cu cost fix a fost chiar un succes. Dar vom continua sa-l folosim pana ce se inradacineaza. Astfel, toata lumea poate dezvolta jocuri intr-un mediu confortabil. Concentrandu-ne pe oferirea de jocuri pentru cel mai larg cerc de oameni posibil, putem continua sa stimulam businessul nostru de jocuri mobile”, potrivit lui Shigeru Miyamoto, designer la Nintendo.
De asemenea, Shigeru Miyamoto de la Nintendo mai mentioneaza ca serviciile de tip abonament ar putea fi, de asemenea, un model sustenabil, pentru ca Shigeru Miyamoto este de parere ca clientii companiei Nintendo vor fi incantati sa plateasca un abonament la un joc de buna calitate.
De fapt, exista cateva companii care au adoptat acest model. De exemplu, jocul World of Warcraft al Blizzard a pus la dispozitie extensiile in mod gratuit (ultima extensie inca trebuie sa fie cumparata) si este nevoie doar ca jucatorii sa se aboneze, reducandu-se astfel bariera de intrare.
Desigur, avand in vedere cat de profitabile sunt achizitiile in-app si cat de multi bani se pot genera astfel, este greu sa ne imaginam ca companiile vor renunta la modelul free-to-play prea curand, cel putin nu atata timp cat exista jucatori care sunt dispusi sa plateasca.