O multime de gameri sunt sceptici cu privire la gaming-ul in cloud si la serviciile de streaming de jocuri, din cauza lag-ului (intarzierii raspunsului). Internetul rapid inca nu e suficient de raspandit, iar intarzierea va afecta experienta de gameplay.
Daca exista un motiv pentru care streaming-ul de jocuri a avut nevoie de atat de mult timp pentru a avea succes, acela ar fi lag-ul. Pe parcursul anilor, internetul a devenit mult mai rapid si a permis un gameplay mai lin si cu mai putina intarziere.
Dar iti poti imagina sa redai un joc prin streaming si sa fii intrerupt in mod continuu de lag, chiar si in ziua de azi? Daca ai jucat vreodata jocuri online si te-ai confruntat cu intarzierea, stii cat de frustranta poate fi.
Acestea fiind spuse, asta nu inseamna ca lag-ul a fost eliminat complet. Iar pentru cei care se intreaba cum va afecta intarzierea servicii precum Google Stadia, compania Google pare sa aiba o idee cu privire la cum ar putea rezolva problema.
Intr-un interviu pentru Edge, Madj Bakar de la serviciul de streaming Google Stadia a aruncat ideea „latentei negative” in jocuri. Acest lucru creeaza un amortizor de latenta prevazuta intre server si jucator, iar apoi sistemul Google Stadia incearca sa reduca lag-ul prin diverse modalitati.
Printre aceste modalitati se numara rularea jocurilor la un numar de cadre mai mare pentru a actiona mai rapid la comenzile jucatorului, sau chiar pentru a prezice comenzile jucatorului – ceea ce inseamna ca comenzile sunt trimise catre serverul Google Stadia mai devreme pentru a reduce lag-ul.
Aceste lucruri suna ca niste chestii destul de fanteziste si nu e clar cat de bine vor functiona in viata de toate zilele. Dar serviciul de streaming Google Stadia este stabilit pentru o lansare in noiembrie, asa ca probabil nu va trebui sa asteptam prea mult pentru a afla cat de mult lag va avea serviciul Google Stadia de jocuri.