Daca ai jucat vreodata un joc in retea, poate ca ai intalnit un gamer care „innebuneste” pentru ca a pierdut si renunta mai joace. Astfel de oameni strica experienta de gaming, pentru ca uneori asta inseamna ca o echipa pierde pentru ca un jucator de-al sau renunta. Cu toate acestea, Sony crede ca are o solutie.
Intr-un brevet recent descoperit pe Reddit, Sony pare sa indice ca poate inlocui cu inteligenta artificiala gamerul care a renuntat. Ei bine, aceasta nu e o idee prea noua, faptul ca calculatoarele preiau controlul atunci cand un jucator renunta, dar brevetul Sony duce lucrurile cu un pas mai departe.
Conform rezumatului brevetului Sony: „Cand primul gamer renunta sau nu mai raspunde inainte de a se incheia jocul, acesta este inlocuit de o versiune simulata pe computer de-a sa, versiune care selecteaza actiunile pe baza probabilitatilor calculate din actiunile urmarite ale primului gamer. Astfel, jocul multiplayer in retea poate continua fara intrerupere, iar stilul de joc al primului gamer este pastrat”.
Asta inseamna ca inteligenta artificiala a Sony va fi suficient de inteligenta pentru a imita modul in care joaca acel gamer care a renuntat. Asta spre deosebire de folosirea unui script sau a unui set de pasi pe care jucatorii de jocuri ii folosesc de obicei.
De asemenea, acest lucru ar insemna, in teorie, ca acest jucator virtual de inteligenta artificiala ar putea fi si mai bun, deoarece va avea timpi de reactie in joc mai buni.
Desigur, acesta este doar un brevet, asa ca nu e clar daca Sony intentioneaza sa-l puna in aplicare. Dar cu siguranta este ceva interesant.
Ce parere ai despre brevetul companiei Sony din Japonia? Crezi ca inteligenta artificiala care imita comportamentul gamerului uman in retea (care a renuntat la joc) e o idee fezabila?