In afara de chestiunile legate de copyright, unul dintre motivele posibile pentru care majoritatea companiilor de jocuri nu sunt prea incantate de serverele fanclub pentru jocurile lor este ca companiile nu pot controla codul care este executat pe aceste servere.
Din punctul de vedere al securitatii, asta inseamna ca dezvoltatorii si companiile care au creat jocurile nu pot garanta ca sunt 100% sigure pentru jucatori.
Daca iti place sa joci pe servere fanclub, ar trebui sa auzi despre ultima divulgare neoficiala de informatii secrete, mai ales daca joci jocurile Team Fortress 2 si CS:GO ale Valve.
Asta pentru ca aparent codul sursa pentru ambele jocuri a fost dezvaluit neoficial. Acest lucru a dus la intrarea in offline a unor servere fanclub pana ce se poate afla daca divulgarea codului sursa poate compromite securitatea jucatorilor de pe servere.
Cu toate acestea, exista ceva vesti bune, deoarece aceste fisiere par sa fie vechi de cativa ani. Asta inseamna ca, daca serverul pe care joci nu ruleaza o versiune veche a oricarui joc, exista sanse ca divulgarea codului sursa nu-ti va afecta securitatea.
De asemenea, Valve a confirmat divulgarea si a precizat ca nu exista niciun motiv de ingrijorare, dar ca va investiga. Intr-o declaratie emisa de compania Valve, aceasta precizeaza: „Am analizat codul sursa aparut si credem ca este o repostare a unui cod limitat al CS:GO lansat pentru parteneri pe la sfarsitul anului 2017 si divulgat neoficial initial in 2018. Nu am gasit niciun motiv pentru care jucatorii sa se alarmeze sau sa evite actualele builduri (ca intotdeauna, gamingul pe serverele oficiale este recomandat pentru o securitate sporita). Vom continua sa investigam chestiunea si vom tine la curent presa si jucatorii daca descoperim ceva care dovedeste contrariul”.