Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a votat pentru recunoasterea „tulburarii de gaming” ca problema de sanatate. Membrii adunarii OMS au fost de acord in unanimitate cu clasificarea, in ciuda opozitiei cadrelor universitare, a grupurilor industriale si a organismelor guvernamentale. Clasificarea dependentei de jocuri va intra in vigoare in 2022.
Prea mult din orice strica, iar acest lucru se aplica si jocurilor. In trecut, probabil ati vazut oameni atat de dependenti de jocurile lor incat reactioneaza violent atunci cand pierd sau ajung sa-si neglijeze nou-nascutii pentru ca sunt prea captivati de gaming.
De asemenea, unii gameri chiar au murit pentru ca jucau jocuri in loc sa aiba grija de ei insisi. Acest lucru a determinat OMS sa ia in considerare introducerea „tulburarii de gaming” in lista sa de probleme de sanatate mintala.
Acum, se pare ca, dupa un an de zile de gandire, OMS a votat recunoasterea „tulburarii de gaming” ca problema de sanatate. Pe baza clasificarii celor de la OMS, cei care au un control insuficient asupra jocurilor sau acorda o prioritate sporita jocurilor sau care continua sa joace in ciuda consecintelor negative, ar putea fi afectati de „tulburarea de gaming”.
Ei bine, in trecut au existat unii care nu au fost de acord cu clasificarea OMS asupra „tulburarii de gaming”, mai precis cu modul in care a fost definita.
De exemplu, unele organizatii precum Ukie din Marea Britanie si Entertainment Software Association din Statele Unite au indemnat OMS sa-si regandeasca decizia cu privire la dependenta de jocuri, invocand faptul ca gamingul are beneficii pentru gameri. Desi nu exista nicio indoiala in legatura cu acest lucru, asa cum s-a spus mai sus, prea mult din orice probabil nu e o idee foarte buna. Deci decizia organizatiei poate fi una buna.