Dupa ce a invins cei mai buni jucatori de Go din lume, sistemul AI al DeepMind a trecut la jocuri de computer. Compania de inteligenta artificiala DeepMind detinuta de Google a concurat cu niste jucatori profesionisti de StarCraft 2.
Exista o vorba populara: „Practica duce la perfectiune”. Principiul din spatele acesteia este faptul ca, cu cat te concentrezi mai mult pe ceva, cu atat devii mai bun la acel ceva.
Acest principiu a fost pus la incercare cand sistemul AI DeepMind al Google a fost instruit sa-i invinga pe unii dintre cei mai mari profesionisti din lume la jocul StarCraft 2.
De fapt, sistemul AI al DeepMind a reusit sa-i invinga cu un scor de 10-1. Jocurile au fost jucate imptriva jucatorilor profesionisti de StarCraft 2 – TLO si MaNa. Fiecare profesionist a jucat cinci jocuri impotriva sistemului de inteligenta artificiala.
Am auzit anterior ca DeepMind dorea sa-si testeze sistemul AI punandu-l la incercare impotriva unor jucatori experimentati la jocul StarCraft 2, iar aceste rezultate par sa dovedeasca ca sistemul de inteligenta artificiala are ce-i trebuie pentru a castiga.
Cu toate acestea, dupa cum a subliniat Engadget, DeepMind nu a avut avantajele la care v-ati astepta de la AI. A avut de fapt un APM (Actions Per Minute) mai redus fata de jucatorii StarCraft 2 profesionisti.
De asemenea, a avut un timp de reactie de circa 350 de milisecunde, adica a fost mai lent decat majoritatea jucatorilor StarCraft 2 profesionisti. Cu toate acestea, reusita sa pare sa dovedeasca ca o strategie buna si folosirea eficienta a timpului si resurselor duc la victorie.
Sistemul AI al DeepMind a fost instruit jucand 200 de ani jocul StarCraft 2, lucru care da credibilitate acelei vorbe populare. Aceasta nu este prima data cand am vazut AI concurand cu jucatori profesionisti. Acum ceva timp, compania OpenAI a lui Elon Musk a concurat cu un sistem de inteligenta artificiala impotriva unor gameri experimentati la jocul DotA 2 si a castigat.