Alte publicatii tech nici nu ma intereseaza. Echipa dojotech.ro nici nu-si procura informatiile de la publicatiile romanesti. Si nu-mi stabilesc etalon sau model din nicio publicatie, romaneasca sau nu.
Aici e munca concentrata si se incearca sa se mentina o consecventa zilnica, nu ca altii care posteaza azi si dupa aia poimaine, dar totusi au mai multi fani la pagina de Facebook.
Numarul de fani Facebook nu are nicio relevanta referitoare la vechimea unui site, la autoritatea si credibilitatea sa, la calitatea continutului, la volumul de munca depus sau la numarul de articole.
Si un site cu 300 de articole si cu vechime de 2 luni poa’ sa aiba 2000 de fani pe FB, daca aia de la carma cred ca numarul de fani chiar e o primordialitate pentru ei si daca sunt dispusi sa investeasca in promovare.
Are dojotech.ro vizitatori intr-o luna mai ceva decat au unii fani pe Facebook, doar ca acesti vizitatori nu tin neaparat sa se aboneze la pagina noastra de FB, pentru ca postam tarziu pe ea.
La Dojotech nu s-a investit in promovare mai nimic. Aproape tot traficul de pana acum este organic, nu platit. Consider ca o pagina de FB incurca si consuma timp pretios, fara a fi de vreun real folos. Necesita munca suplimentara cam inutila, tinand cont de faptul ca Facebook a redus reach-ul organic pentru pagini.
Acuma daca postezi o postare pe pagina de Facebook, postarea nu mai ajunge la toti fanii, ci la vreo 10% dintre ei, iar procentul asta poate scadea. Daca ar exista o modalitate ca Dojotech.ro sa poata posta automat pe pagina de Facebook, era alta treaba. Ne scutea de o parte din munculita.
Pe buhnici.ro (publicatie cu continut de calitate, ca sa nu fim cusurgii si acolo unde nu-i cazul), de exemplu, se posteaza un articol pe zi, uneori chiar si un articol la doua zile. Si totusi pagina sa de Facebook are vreo 300.000 de fani, probabil adunati si cu YouTube.
Buhnici.ro exista din 2007 (deci are o vechime dubla fata de cea a dojotech.ro), dar are doar vreo 2850 de articole (matematica „elementara”: inmultesti 10 x numarul de pagini – 285).
Iar articolele sale sunt si scurtute. De calitate, dar scurtute. In contrast, dojotech.ro e mai nou, exista din 2014, dar avem 12 mii si ceva de articole postate. De ce n-avem si noi 300.000 de followersi?
Pai pentru ca Facebook nu e o prioritate pentru noi. Daca ne concentram pe Facebook si investeam intens in promovare inca din prima zi, acum poate depaseam 800.000. Dar asta-i un numar fara importanta, iar investirea in promovarea pe Facebook doar pentru a spori numarul fanilor nu e rentabila.