Acum mult timp restaurantele fast-food erau o raritate in Romania, dar acum au invadat tara. Romanii stresati si grabiti se indreapta in ziua de azi spre aceste locuri unde pot manca rapid si ieftin. Dar nu tot ce este ieftin este si bun. Totul la aceste restaurante este aranjat in asa fel incat sa stimuleze consumul, de la mancare pana la culorile siglei (sursa, sa nu creada lumea ca pe astea le-am inventat eu).
1. Toate felurile de mancare au acelasi gust
Probabil ati remarcat ca intre gusturile diverselor mancaruri fast-food nu exista mari diferente, iar asta pentru ca marile lanturi fast-food detin studii amanuntite despre mancarurile preferate ale oamenilor. Astfel, acestea servesc mancaruri diferite, dar cu gusturi foarte asemanatoare, pentru a se adresa unui segment de public cat mai larg.
2. Burgerii se prepara in cateva secunde
In restaurantele fast-food, burgerii sunt preparati in doar 30 de secunde, iar asta deoarece carnea de burger vine congelata si prefiarta. In restaurant, aceasta este doar incalzita si pusa rapid intre doua chifle.
3. Mancarea fast-food este preparata pentru a fi mancata repede
Un truc pe care restaurantele fast-food il folosesc este acela ca mancarurile sunt preparate in asa fel incat sa nu fie nevoie sa mesteci mult la ele. Potrivit studiilor, persoanele care mananca in restaurantele normale mesteca de 15 ori inainte de a inghiti, iar cei care mananca la fast-food mesteca de 12 ori. Atunci cand mestecam mai putin ne simtim mai putin satui, iar din acest motiv mancam mai mult si implicit cumparam mai mult.
4. Anumite culori stimuleaza apetitul
Culorile cel mai des folosite de restaurantele fast-food sunt rosul si galbenul , pentru ca acestea stimuleaza inconstient dorinta oamenilor de a intra in acele restaurante. Utilizarea repetata a acestor culori, denumita teoria ketchupului si a mustarului, are logica pentru restaurantele fast-food: rosul ne determina sa ne simtim confortabil si ne stimuleaza apetitul, iar galbenul este o culoare care poate fi observata de la distanta si care ne sare in ochi.
5. Salatele nu sunt cele mai sanatoase
In restaurantele fast-food au aparut salatele ca optiune pentru cei care vor sa manance sanatos, insa de multe ori salatele contin mai multe calorii decat mancarurile clasice. In plus, frunzele de salata sunt deseori tratate cu propilenglicol, un aditiv extras din petrol, pentru ca acestea sa aiba un aspect proaspat.
6. Alege cafeaua numai in pahar din carton
Multe restaurante fast-food pun cafeaua in pahare din polistiren si nu in pahare din carton. Ceea ce e grav este faptul ca polistirenul contine stiren, un compus chimic eliberat atunci cand polistirenul intra in contact cu un lichid cald. Stirenul poate afecta sistemul nervos si poate cauza tulburari de concentrare si depresii.
7. Fugi de ouale din restaurantele fast-food
Omleta este prezenta in special in meniurile de mic dejun si ca supliment la felurile principale. Chiar daca pare naturala, aceasta contine contine glicerina, dimetilpolisiloxan si aditivul alimentar E552. Nimeni nu stie de ce e nevoie de atatia aditivi intr-o omleta, dar daca vrei o omleta mai bine ai prepara-o acasa la tine.
8. Nu lua mancare la pachet
Daca vrei sa mananci un hamburger sau cartofi prajiti, nu-i lua la pachet, pentru ca majoritatea mancarurilor fast-food sunt preparate pentru a fi mancate imediat. De exemplu, cartofii se pastreaza proaspeti pentru aproximativ 5 minute, dupa care incep sa-si piarda gustul bun. Un hamburger cald rezista putin mai mult, dar tot nu este suficient pentru a-si mentine gustul bun pana ajungi acasa.
9. Carnea preparata pe gratar e o facatura ordinara
Urmele de gratar de pe chifteaua burgerilor o determina sa fie mai atragatoare, dar acele urme nu au nicio legatura cu gratarul. Acestea sunt create in fabrica inainte de congelare, iar aroma cu gust de fum contribuie la iluzia ca burgerul abia a fost scos de pe gratar.
10. Obiectivul principal al restaurantelor fast-food: vanzari cat mai mari
S-a descoperit ca este mult mai dificil sa refuzi ceva ce ti se ofera direct. 85% dintre clienti comanda mai mult decat intentionau daca vanzatorii le propun sa-si completeze comanda cu inca ceva. Mai mult, vanzatorii nu folosesc niciodata formulari negative atunci cand intreaba asta. De exemplu, nu intreaba niciodata: “Nu doriti si cartofi pe langa burger?”. In schimb, acestia vor intreba: “Doriti si cartofi la burger?”