Un profesor universitar din China foloseste o tehnologie de recunoastere faciala pentru a ajuta la determinarea nivelului de interes al studentilor fata de orele profesorului, o unealta despre care acesta a spus ca ar putea fi folosita pe larg in educatie.
Recunoasterea faciala este o unealta la indemana atunci cand vine vorba despre securitate, cum ar fi identificarea utilizatorilor autorizati.
Recunoasterea faciala poate fi folosita de asemenea si in scopuri ce tin de infractiuni, iar autoritatile pot folosi tehnologia pentru a incerca localizarea suspectilor pe fuga sau la identificarea teroristilor.
Cu toate acestea, in China, un profesor universitar chinez a ales sa foloseasca recunoasterea faciala pentru a detecta studentii care sunt plictisiti.
Inainte de a crede ca aceasta este o utilizare in van a recunoasterii faciale, profesorul nu are de gand sa-i pedepseasca pe studentii plictisiti, ci mai degraba o foloseste pentru a determina daca studentii lui sunt stimulati de subiect.
Exista sanse bune ca multi dintre voi au avut o ora in care subiectul era plictisitor, dar multumita profesorului, subiectele sunt mai distractive si mai usor de asimilat.
Asta este ceea ce incearca profesorul Wei Xiaoyong. Vorbind pentru The Telegraph, Wei a spus, „Cand corelam acel tip de informatie cu felul in care predam si folosim un tabel cronologic, atunci vei sti ca practic atragi atentia studentilor. Apoi, te poti intreba daca este o buna modalitate de a preda acel continut. Sau continutul este OK pentru studentii de la acea ora?”
Este o abordare destul de interesanta si s-ar putea dovedi o metoda superioara de a prevedea ceea ce cred studentii profesorului despre o ora, versus metode mai traditionale care implica completarea chestionarelor si formularelor de feedback.