Directorul unui consiliu pentru examene din Marea Britanie a spus ca elevilor ar trebui sa li se permita accesul la internet – inclusiv abilitatea de a efectua cautari pe motorul de cautare Google – in timpul examenelor.
Directorul Mark Dawe a declarat pentru BBC ca permiterea cautarii pe motorul de cautare Google la examene ar reflecta cu precizie felul in care elevii vor lucra dupa ce parasesc scoala. Acel director a spus si ca probele scrise de la examene vor trebui sa se schimbe si a cerut mai putina regurgitare de date si mai multa interpretare si analiza.
Toti am fost nevoiti la un moment dat sa stam la un pupitru si sa regurgitam pe o foaie cele memorate. Multi urasc probele scrise si examenele, dar un director din Marea Britanie crede ca folosirea motorului de cautare Google in timpul probelor scrise este o idee grozava.
Directorul Mark Dawe a declarat ca folosirea internetului si a motorului de cautare Google in salile de examen reflecta cum invata elevii si cum vor lucra ei in viitor. Dupa parerea directorului, elevii oricum vor trebui sa aiba niste conditii solide pentru a folosi cautarea pe motorul de cautare Google pentru ca acesta le este oferit un timp limitat. Directorul a mai precizat ca si folosirea cartilor la examene este o idee pentru ca elevii nu au timp sa frunzareasca toata cartea si pana la urma oricum vor trebui sa invete totul.
Potrivit directorului Mark Dawe, in ceea ce priveste folosirea motorului de cautare Google, tot ce conteaza este cum intelegi rezultatele pe care le vezi decat memorarea tuturor acelor cunostinte. Nu asa functioneaza lumea moderna dupa parerea lui.
Campania pentru Educatia Reala a condamnat ideea cu folosirea motorului de cautare Google, iar purtatorul de cuvant al campaniei, Chris McGovern, a declarat ca folosirea internetului nu va arata ce stiu elevii.
Sunt de acord doar partial cu ce a spus purtatorul de cuvant si directorul. Daca folosesti motorul de cautare Google nu mai este ca si cum ai da un examen, dar in acelasi timp examenele, in felul in care sunt ele la ora actuala, nu reflecta ceea ce stie elevul, ci arata cat poate elevul sa memoreze, sa-si aminteasca si sa regurgiteze pe foaie intr-un timp de maxim 3 ore.