Google, Facebook si altele se bazeaza pe datele tale personale, obiceiurile tale online si cele de cautare pentru a-ti servi reclamele care au un impact mai mare asupra ta si care te-ar interesa cel mai mult. Recent, Instagram a anuntat ca va avansa in ceea ce priveste reclamele. Instagram a anuntat ca acestea se vor baza si pe datele tale personale si pe obiceiurile tale de navigare. Ale tuturor clientilor.
Desi suntem constienti de ceea ce fac aceste companii, exista unii care nu sunt de acord cu aceste practici de business ale acestor companii, iar unul dintre ei este directorul Apple, Tim Cook. Tim Cook a criticat companiile care folosesc aceste practici in timpul unui discurs din cadrul White House Summit on Cybersecurity and Consumer Protection.
Desi Tim Cook nu a pomenit de nicio companie in discursul sau, este destul de evident la care companii se refera. „Unele dintre cele mai de succes companii (din Silicon Valley) si-au construit afacerile prin inducerea unei stari de complacere clientilor in legatura cu datele lor personale. Ele inghit toate lucrurile pe care le pot afla despre tine, dupa care incearca sa le monetizeze. Acesta nu este felul de companie care vrea Apple sa fie”, a spus Tim Cook.
Unii ar putea sa zica faptul ca nu-i mare lucru, ca aceste companii ofera un serviciu in mod gratuit in schimbul datelor tale personale, cum ar fi adresa ta de email. Este chiar asa mare lucru? Tim Cook crede ca este.
„Poate ca va plac aceste asa-numite servicii gratuite, dar nu credem ca pentru asta merita sa-ti aiba adresa de email, istoricul de navigare si, acum, chiar pozele cu familia ta pentru a fi vandute cine stie carui scop publicitar. Credem ca intr-o zi clientii isi vor da seama de acest lucru”. Deci, ce credeti? Sunteti de acord cu Tim Cook sau credeti ca pare un schimb corect pentru un serviciu oferit in mod gratuit?