Ca parte a inclinatiei sale continue catre comert, platforma Instagram foloseste de la Facebook o tehnologie care iti permite sa „incerci” produse prin Instagram, inainte de a cumpara acele produse.
Aceasta platforma a confirmat intr-un e-mail ca a lansat un program pilot pentru asta, dar momentan sunt disponibile numai cateva branduri de produse. Functionalitatea poate fi accesata direct din postari, dar si din paginile de cumparaturi si din Povesti.
Instagram a inceput initial ca platforma pe care utilizatorii puteau impartasi fotografii intre ei, dar a devenit mai mult decat atat. A devenit o platforma pe care companiile o folosesc pentru a anunta viitoare produse si servicii si, in unele cazuri, aceasta platforma chiar permite utilizatorilor sa cumpere diverse lucruri.
De fapt, pentru a-si imbunatati platforma sa de cumparaturi, Instagram va folosi tehnologia Spark AR a Facebook care le va permite utilizatorilor sa „incerce” produse prin AR (realitate augmentata) inainte de a le cumpara.
Asta inseamna ca, daca vrei sa vezi cum iti sta cu acea pereche de ochelari de protectie solara, o poti incerca cu tehnologia AR inainte de a decide sa o cumperi sau nu.
Instagram a confirmat ca programul pilot bazat pe acea tehnologia AR a fost lansat si, deocamdata, vor participa numai produse de la Ray-Ban, Warby Parker, MAC si NARS. Putem presupune ca in cele din urma vor fi adaugate mai multe branduri in lista, dar deocamdata numai cele de mai sus sunt disponibile pentru a fi incercate de cumparatori inainte de cumparare.
Instagram si Facebook nu sunt primele platforme care folosesc tehnologia AR pentru ca clientii sa poata „incerca” produse inainte de a le cumpara. In trecut au fost lansate o varietate de aplicatii care folosesc tehnologia AR. Tehnologia AR ar putea fi o caracteristica distractiva de incercat data viitoare cand intri pe Instagram.