Utilizatorii sistemului de operare Google din Statele Unite, Japonia si alte tari cheie si-au indreptat peste jumatate din cautarile lor pe internet catre dispozitive mobile.
Acestia au facut trecerea de la PC-uri, conducand investitiile Google in telefoane si alte gadgeturi mobile. Proprietarul celui mai mare motor de cautare a vazut schimbarea in 10 tari, potrivit lui Jerry Dischler, vicepresedintele reclamelor de cautare.
De asemenea, Google a dezvaluit unelte pentru a-i ajuta pe advertiseri sa-si evidentieze serviciile pentru cautarea mobila. Google, care se lupta cu concurenta si cu reclamele digitale de la Facebook si Twitter, isi extinde serviciile pentru a ajunge la consumatorii din anumite tari care utilizeaza din ce in ce mai mult dispozitivele mobile (in detrimentul PC-urilor) pentru a cauta informatii despre un restaurant, sa se conecteze cu prietenii sau sa vizualizeze fotografii, de exemplu.
Ce folosesti mai mult pentru a cauta informatii, telefonul sau PC-ul? Daca folosesti mai mult telefonul, e de inteles pentru ca il putem duce peste tot cu noi. Fie ca te afli afara, in pat sau in baie, faptul ca poti cauta rapid o informatie oriunde te-ai afla reprezinta un lucru foarte util.
Cautarea mobila incepe sa creasca din ce in ce mai mult si nici nu e de mirare, avand in vedere avalansa de smartphone-uri. Exista mai multe telefoane decat PC-uri, iar ele au ajuns la performante apropiate de cele ale laptopurilor. Potrivit unui director Google, exista tari in care cautarea mobila a depasit-o pe cea de pe PC, cum ar fi Statele Unite si Japonia.
Probabil tendinta pentru cautare mobila va continua in anumite tari cu cat smartphone-ul va prelua mai multe dintre functiile PC-ului. Telefonul va deveni centrul principal de divertisment care ne va ocupa mai mult timp decat PC-ul.