Intr-o anumita tara, companiile Facebook si Google ar putea fi obligate prin lege sa plateasca publicatiile de stiri de la care cele doua companii folosesc continut.
Cele doua companii au o relatie delicata cu editorii de continut si cu publicatiile de stiri. Acest lucru se datoreaza faptului ca, desi aceste companii ofera o platforma care permite publicatiilor sa castige expunere pentru continutul lor, in acelasi timp Facebook si Google beneficiaza de continutul editorilor, prin reclame.
A existat o polemica legata de editorii de stiri si legata de aceste companii: ar trebui ca publicatiile de stiri sa fie platite daca Facebook si Google le folosesc continutul?
Pentru editorii din Australia, exista ceva vesti bune. Asta pentru ca guvernul din Australia a ordonat Comisiei pentru Concurenta si Consumatori (ACCC) sa creeze un cod de conduita obligatoriu care sa oblige platforme precum Facebook si Google sa plateasca editorii de stiri din Australia cand cele aceste companii le folosesc continutul.
Conform unei informatii de ABC News, ACCC din Australia a primit initial sarcina de a crea un cod de conduita voluntar, dar ulterior s-a spus ca ajungerea la un acord voluntar este improbabila.
Avand in vedere ca coronavirusul Wuhan afecteaza toate industriile, acest lucru a fortat guvernul din Australia sa intervina si sa ordone crearea unui cod de conduita obligatoriu.
Ministerul Comunicatiilor din Australia, Paul Fletcher, a declarat: „Platformele digitale trebuie sa depuna eforturi suplimentare pentru transparenta activitatilor lor pentru publicatiile de stiri, deoarece platformele au un impact semnificativ asupra capacitatii organizatiilor mass-media de a construi si de a mentine o audienta, dar si de a obtine resurse din continutul media pe care publicatiile il produc”.