16 ani este o perioada destul de lunga in lumea retelelor sociale. Dupa ce s-a lansat in 2002, platforma StumbleUpon de descoperire a site-urilor web se inchide. De-a lungul existentei sale, serviciul a servit 40 de milioane de utilizatori.
Site-ul a fost lansat cu mult inainte ca retelele de social media precum Facebook si Twitter sa faciliteze descoperirea continutului. Puteai petrece ore intregi pe acest serviciu descoperind noi site-uri cu un singur click.
Acesta i-a servit pe milioane de oameni cu loialitate de-a lungul anilor, dar a fost in declin in ultimii ani. Cofondatorul site-ului StumbleUpon, Garret Camp, a confirmat acum ca serviciul este inchis dupa 16 ani si jumatate de cand s-a lansat in 2002. Se va inchide pe 30 iunie 2018.
Utilizatorii StumbleUpon nu trebuie totusi sa se ingrjoreze, avand in vedere ca exista o alternativa pentru ei. Garret Camp recomanda ca utilizatorii StumbleUpon sa-si mute conturile pe Mix.com, un alt proiect al sau, despre care Garret Camp spune ca este o optiune mai buna care a fost creata dupa ce au fost invatate multe lectii de la StumbleUpon „pentru a duce descoperirea continutului la nivelul urmator”.
Garret Camp a mentionat ca site-ul a fost folosit de peste 40 de milioane de utilizatori de-a lungul anilor si ca a servit mai mult de 60 de miliarde de stumble-uri (cuvantul din engleza pentru „a te impiedica” care reflecta perfect modul in care utilizatorii gaseau continut).
Ultimul proiect in care s-a implicat, Mix.com, ii va ajuta pe utilizatori sa gaseasca continut obscur dar interesant care a fost recomandat de oameni pe care ii cunosc si in care au incredere.
Toate conturile StumbleUpon vor fi trecute la alternativa Mix.com in urmatoarele luni. Pentru ca tranzitia sa fie cat mai lina, utilizatorii vor putea inregistra si importa favoritele lor de pe StumbleUpon, interesele si etichetele cu cateva click-uri.