Votantii francezi sunt intoxicati cu stiri false inaintea alegerilor prezidentiale din Franta, desi acestea nu sunt la fel de severe pe cat au fost in campania prezidentiala din Statele Unite de anul trecut, potrivit unui studiu al cercetatorilor de la Universitatea Oxford.
Stirile false sunt o problema pentru ca pot duce la perceptii gresite, desi impactul stirilor false a atins probabil apogeul la alegerile din Statele Unite. Multi au crezut ca numarul de stiri false care au aparut au avut un impact asupra alegerilor.
Se pare ca in Franta, oamenii au probleme similare. Intr-o stire de Reuters, aparent exista conturi de social media care sunt generate automat si care sunt apoi folosite pentru a inunda Franta cu stiri false inaintea alegerilor.
Un studiu efectuat de cercetatorii de la Universitatea Oxford a concluzionat ca un sfert din linkurile distribuite pe platformele de social media precum Twitter in Franta in preajma alegerilor erau false, desi cercetatorii spun ca problema nu este la fel de serioasa comparativ cu campania prezidentiala recenta din Statele Unite.
Desi studiul a fost bazat pe linkuri distribuite pe Twitter, Kevin Limonier de la Universitatea Paris VIII din Franta a indicat ca un rol mai mare l-a avut Facebook. Reteaua sociala a suspendat de atunci mai mult de 30.000 de conturi despre care s-a suspectat ca au fost create automat.
Ca sa fim cinstiti, Facebook a anuntat ca lucreaza pentru a modera stirile false. Acestia au apelat la tot felul de tactici, cum ar fi sa puna etichete de avertizare, sa le ia oportunitatile de promovare pentru publicarea unor astfel de lucruri si asa mai departe, desi nu este clar deocamdata daca aceasta este inca o foarte mare problema de care trebuie sa se ocupe.