In cei doi ani de cand stirile false de pe internet au explodat, compania Facebook a efectuat numerosi pasi pentru a reduce fluxul de dezinformare de pe site-ul sau.
Acum cativa ani, compania Facebook avea o problema cu stirile false. S-a descoperit ca oamenii raspandeau si distribuiau stiri false de la publicatii care erau cunoscute pentru faptul ca raspandeau dezinformare.
Compania Facebook a efectuat intre timp mai multi pasi pentru a reduce aparitia stirilor false pe platforma sa si se pare ca a reusit asta. Compania Facebook a anuntat ca studii efectuate de trei organizatii independente au dezvaluit ca stirile false de pe Facebook sunt in declin.
Asta nu inseamna ca au fost eliminate complet, ci ca sunt mai scazute decat erau acum cativa ani. De exemplu, unul dintre studiile efectuate de cercetatorii de la Universitatea New York si de la Universitatea Stanford a dezvaluit ca interactiunea cu site-urile de dezinformare a scazut cu peste o jumatate, comparativ cu anii 2015 si 2016.
Un alt studiu efectuat de Universitatea din Michigan a dezvaluit de asemenea ca, in 2016, interactiunea cu stirile false era de doua ori mai mare pe Facebook decat pe Twitter.
Dar acest lucru nu mai e cazul, avand in vedere ca Twitter se afla acum la conducere cu 50% mai multa interactiune cu stirile false decat compania Facebook.
Al treilea studiu apartine celor de la Les Decodeurs, un fel de divizie a ziarului francez Le Monde. Acestia au descoperit ca interactiunea cu site-urile dubioase si nedemne de incredere a scazut cu 50%.
Cu toate acestea, presupunem ca trebuie mentionat faptul ca aceste studii par sa acopere mai mult Statele Unite si Franta. Dar putem spune ca, desi nu este o victorie completa, presupunem ca tot este ceva.